Interjú TJ Yulkával - 2. rész

 2010.08.23. 14:52

A második részben a Budapest Kirakat augusztusi berendezéséről kérdeztem TJ Yulkát, avagy mit keres egy marha nagy tükör a kirakatban?

Pontosan mi látható a Budapest Kirakatban augusztus folyamán, és hogyan kapcsolódik mindez Budapesthez? Röviden mesélj a kirakat koncepciójáról!

Egy tükör. A város minket tükröz, ha mi szürkék és ridegek vagyunk városunk is azzá válik, ha változtatunk akár piciben is, már alakul, már lendületet kaphat.

Nem szabad azon keseregni, hogy a vezetés, a politikusok nem tesznek semmit. Nekünk kell elkezdenünk. A városvezetésnek csak nem kell ellenállnia a kedves civil kezdeményezéseknek. Nagyon jó érzés változtatni, jó érzés látni, hogy valamit tettünk, valamit létrehoztunk.

Hogy jutott eszedbe két óriási tükröt beállítani a kirakatba? Láttál-e már példát korábban ilyesmire?

Arra gondoltam, ez egy vicc, mert megfigyeltem, mennyien nézegetik magukat a kirakatüvegben, hogy minden rendben van-e, jól áll-e a hajuk, a ruhájuk. Ez azt hiszem reflex, mint a gyerekeknél is, szeretjük nézegetni magunk. Lopva akár egy pillantásra is, önmegerősítés talán. Ebben a kirakatban minden adott, tökéletes a tükröződés, és minthogy magát látja a szemlélő, felmerül benne a kérdés, velem mit akarnak eladni? Mit akarnak ezzel megmutatni nekem? Nos azt szeretném megmutatni, hogy Budapest olyan, amilyennek te látod kedves sétáló, ahogy te helyezkedsz el benne, ha azt tükrözi bolondos vagy színes és vidám, a város is olyan, ha szomorú vagy, morcos, hát olyan.

Az egész világ, így a város is hol élünk olyan, amilyennek mi látjuk. Változtatni rajta, pedig csak rajtunk áll.

Azt látod, hogy beszélgetsz az öreg nénivel a padon? Vagy őrjöngve dudálsz a gyalogosokra a kocsidból? Hm-hmm.

A kirakat a Színes Város Program munkáihoz képest eléggé visszafogott a színek tekintetében. Van e mögött valami tudatos üzenet?

Igen, a színeket ti adjátok hozzá, ha hozzátok magatokkal, akik arra jártok.

Kötődik-e valahogy a kirakat berendezése a Színes Város Programhoz, vagy az egyesület korábbi munkáihoz?

Nem ez egy önálló terv.

Mi a kedvenced a megvalósult műből, illetve mi az, amire különösen büszke vagy?

Arra, hogy, már amikor szereltem ki a tükröket, már akkor vigyorogtak, integettek be az üvegen, hogy jó és tetszik.

No és nem törtem el!

Korábban foglalkoztál már kirakattal? Ha igen, akkor milyen megközelítésben?

Kirakatrendező szakmám is van. Nem sokat tevékenykedtem, azt is hozzá kell tennem.

Te mint művész mennyire kötődsz Budapesthez? Főleg budapesti munkáid vannak, vagy más helyekhez kötődnek, jellemző-e rájuk egyáltalán a helyspecifikusság?

Szeretem. Itt nőttem fel, kisebb-nagyobb szünetekkel itt éltem az életem és már elvágyódom. Túl nagy, túl zsúfolt, túl nagy a nyüzsgés.

Az interjú befejező részét hamarosan olvashatjátok a blogon, illetve csütörtökön (aug. 26-án) újra fényképezkedünk és üzeneteket gyűjtünk a Budapest Kirakatnál, gyertek el!

Címkék: budapest interjú augusztus írók boltja liszt ferenc tér vi. ker budapest kirakat tj yulka

A bejegyzés trackback címe:

https://budapestkirakat.blog.hu/api/trackback/id/tr422241338

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása