Szeptemberi kiállítónkkal, Papp Szilviával készített interjú második részében főleg a kirakat koncepciójáról, a budapesti közlekedési helyzetről és a városról beszélgettünk.

Közben csiripelték a madarak, hogy a hétvégén újabb kirakat csere történt, amit egyelőre még én sem láttam, viszont azt véletlenül tudom, hogy az 1sima1fordított csoport egy érdekes műszaki csavar segítségével állított érdekes nézőpontokat az októberi Budapest Kirakatba.

Pontosan mi látható a Budapest Kirakatban szeptember folyamán, és hogyan kapcsolódik mindez Budapesthez? Röviden mesélj a kirakat koncepciójáról!

Azon gondolkodtam, hogy engem mi zavar a városban. Több ötlet volt, de végül az állandó és hatalmas közlekedési dugót választottam ki. A kirakatba egy Budapest térképet helyeztem el, melyre telis tele, egymás hegyére hátára matchbox kisautókat ragasztottam. Az autók láthatóan kitöltenek minden millimétert ami a házak között van (pont úgy mint a valóságban ), és a legsűrűbb autódzsungel közepén kis nyíl jelzi” Ön itt áll...”

Te vagy az első, aki a tavasszal kiírt ötletpályázatunkon keresztül pályáztál a Budapest Kirakat berendezésére. Hogyan bukkantál a pályázati lehetőségre?

Mindig figyelem az aktuális pályázati kiírásokat.

Hogyan tetszettek az eddigi kirakatok: a Cellux Csoport és TJ Yulka munkája?

Mind a kettőt szerettem, és egyetértettem a koncepcióval.

Foglalkoztál-e már korábban kirakattal, illetve tervezel-e a jövőben kirakatokkal foglalkozni?

Nem, ez az első kirakatom, eddig nem sűrűn installáltam mozgókép nélkül munkákat. De úgy látom - szerencsére - egyre többen jönnek rá, hogy a kihasználatlan kirakatokat érdemes művészi alkotásokkal föléleszteni. Most éppen Kolozsvár is hasonló pályázatot írt ki, és másról is hallottam már azóta. Úgyhogy remélem lesz még rá alkalmam hogy megint kirakathoz nyúljak.

A terved a város közlekedési problémáira mutat rá, ezen belül is a rengeteg autóra, bár a Critical Mass mozgalom indulása óta rengetegen használnak kerékpárt is, illetve jópáran tömegközlekednek. Te hogy látod Budapest közlekedési helyzetét az európai városokhoz képest?

Nem mondhatom hogy katasztrofális a helyzet, úgy látom, hogy van némi lassú mozgás afelé, hogy élhető legyen a város. Egyre jobban szorítják ki az autókat és építik a sétáló utcákat, persze sok esetben teljesen ésszerűtlenül, jó magyar szokás szerint. Tudatos koncepciót, azt nem nagyon látok a dolog mögött. Az EU-ban beljebb lévő országok szerencsésebbek nálunk abban, hogy az ő „Critical Mass” mozgalmuk régebb óta működik, sokkal több öltönyös ül kerékpáron Brüsszelben mint itthon. De nem aggódom: föltaláljuk majd magunkat ebben is.

Te mint művész mennyire kötődsz Budapesthez? Főleg budapesti munkáid vannak, vagy más helyekhez kötődnek, jellemző-e rájuk egyáltalán a helyspecifikusság?

Nekem az alapelvem hogy a művészetnek foglakozni kell az épp aktuális társadalmi problémákkal. Én arról tudok mesélni, ami körülöttem van. Azokkal a problémákkal foglakozni. Úgyhogy ha nem minden munkám Budapesthez, de Magyarországhoz kötődik, a magyar emberekhez. És sok budapesti munka is van, persze hiszen itt élek, itt érnek a benyomások. Ez alól természetesen kivételt képeznek olyan külföldi útjaim, amikor elmegyek megtapasztalni egy másik várost, és elég ideig maradok abban az élethelyzetben ahhoz, hogy egy alkotási ciklus kiteljesedjen. Jó példa volt erre Schilling Árpáddal és a Krétakörrel eltöltött egy hónapom Párizsban: na akkor a jelenemben nem maradt hely a budapesti dugónak.

 

Képek: Papp Szilvia

Hamarosan jelentkezünk az interjú befejező részével, illetve képekkel az októberi kirakatról, valamint csütörtökön átadjuk a Kirakat Akciócsoport művét a Károly körúton. A részletek hamarosan publikusak lesznek.

 

Címkék: budapest interjú közlekedés andrássy út szeptember írók boltja liszt ferenc tér papp szilvia közlekedési dugó

A bejegyzés trackback címe:

https://budapestkirakat.blog.hu/api/trackback/id/tr232343720

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása